Лекція від Ліани Білякович 1 жовтня на Design Living Tendency
Технології в сучасному текстилі формують тренди… Як можна зрозуміти цей меседж?
Все просто і дуже складно. Оскільки текстиль – це мікрокосм людської свідомості, сподівань і досягнень; водночас найдавніше мистецтво і ремесло; по його трансформаціям (від сировини до структури і дизайну) можна судити, в якому напрямі рухається розвиток суспільства у цілому. Ось чому це один з найцікавіших і наймасштабніших методів прогнозування моди! В Японії вже давно зрозуміли, що алгоритм багатошарового переплетення ниток в тканині і волокон в пряжі описується тими ж законами гармонії і ритму, що і написання музики (!); в дослідницьких Центрах і наукових конференціях вже можна почути «як звучить текстиль» – від старовинних кімоно самураїв до біомодифікованих нановолокон. І дійсно, яку б проблему людського буття ми не взяли б до розгляду, її можна ілюструвати крізь призму текстильних рішень і нових текстильних технологій. Наведемо приклади. Сама болюча і обговорювана тема сьогодні – стійке споживання/стійка мода (sustainable consumption/ sustainable fashion). Адже у 2050 році на нашій планеті буде 9,8 мільярди людей. Ресурсів і зараз не вистачає, а це – прісна вода, деревина, вугілля і нафта; ще викиди СО2 (10% з них створює текстильна галузь), що викликають парниковий ефект і виснаження плодородних земель (наприклад, бавовником). Запропоновано до 40 sustainable-технологій … і 36 з них стосуються ТЕКСТИЛЮ! Вторинна переробка (з купою питань від сортування сировини до появи частинок мікропластику в нашій воді та їжі), екологічне фарбування (повернення до бабусиних рецептів? чи щось нове?), переробка харчових відходів у волокна, ензими як безпечний спосіб рециклінгу, шовк від павуків (чи справжній?), поєднання нетлінного пластику і органіки в текстильній субстанції…для ткацтва та 3D, спроби виготовлення «єдиної» нитки з текстильного сміття всіх видів, реструктизація поперечного перетину натуральних волокон (це як курячі квадратні яйця в тій же Японії…курка ж їх такими не несе!), мікрокапсуляція з повним спектром інноваційних корисних властивостей…а ще супер-дихання мембран, супе-рміцність кевлару (дякувати НАСА), супер-гнучкість архітектурного текстилю та супер-оптика світлопровідних LED-волокон. Не можна оминути й десятки інноваційних пропиток і покриттів, які для інтер’єрного текстилю мають надважливе значення (відштовхування бруду, пилу, рідини, фільтрування повітря і шкідливого впливу певного спектру сонячного випромінювання, нарешті – антимікробна та бактерицидна дія). Якщо ми говоримо про «розумний будинок», то як замовчати поняття «розумний текстиль» з запрограмованими/ керованими властивостями і вмонтованими датчиками у самі волокна. Саме сучасний текстиль може зігрівати чи охолоджувати, змінювати колір без фарбування, створювати затінок при палючому сонці, змінювати ступінь блиску за бажанням споживача, зберігати форму тіла під час сну, заспокоювати і навіть…транслювати улюблені звуки чи вібрацію морських хвиль задля вашого релаксу.
На лекції вперше будуть розглянуті питання впливу текстилю на трендоутворення і стилістику меблів та освітлення, виникнення нових трендів в архітектурі ХХІ століття.
Місце проведення: Конференц зал 2, 1 пав. МВЦ (вхід 1С), м. Київ, Броварський проспект 15
Час: 1 жовтня, 13:30 – 15:00
Ліана Білякович
- професор кафедри дизайну Київського університету імені Бориса Грінченка, дизайнер одягу, експерт міжнародного класу в галузі текстильних матеріалів, аналітик та прогнозист моди (trendsetter, fashion forecaster);
- фундатор Наукової школи Прогнозування моди в Україні та Східній Європі;
- член Спілки дизайнерів України;
- керівник першої і єдиної в Україні та Східній Європі магістерської освітньої Програми «ПРОГНОЗУВАННЯ МОДИ» в Київському університеті ім. Бориса Грінченка, яка навчає дизайнерів прогнозувати моду на 3-5 років вперед.
- голова та член журі Всеукраїнських та Міжнародних конкурсів і фестивалів дизайну одягу, інтер’єру, предметного дизайну;
- консультує українські та зарубіжні компанії з питань стратегічного брендингу, експертизи текстильних матеріалів, конфекціювання та прогнозування моди (Данія, ІзраЇль, Німеччина, Швеція, Австрія, Китай);
- Володар Премії Ukrainian Fashion Industry Awards 2019 та 2020 рр. «За вагомий внесок у розвиток індустрії моди України» та «За підготовку інноваційних кадрів для індустрії моди України»